ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ
до комплексного державного іспиту спеціальності «Образотворче мистецтво» (2019 р.)
І питання: ІСТОРІЯ МИСТЕЦТВ
Мистецтво Стародавнього Сходу
- Скульптурний портрет в мистецтві Стародавнього Єгипту.
- Єгипетська храмова архітектура періоду Нового Царства.
- Мистецтво стародавніх народів на території Месопотамії (Шумер, Асірія, Вавілон).
Мистецтво Стародавньої Греції
- Кріто-Мікенська (егейська) культура. Художні особливості архітектури, образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва.
- Давньогрецька архітектура. Поняття ордера. Структура давньогрецького храму.
- Скульптура Стародавньої Греції періоду класики.
- Ансамбль афінського Акрополя і проблема архітектурно-скульптурного синтезу у давньогрецькому мистецтві.
- Епоха еллінізму як пізній етап у розвитку давньогрецької художньої культури.
Мистецтво Стародавнього Риму
- Основні типи архітектурних споруд у давньоримському монументальному будівництві.
- Портрет в мистецтві Стародавнього Риму, його еволюційні етапи.
Мистецтво Середньовіччя
- Роль християнства у становленні та розвитку художньої мови, основних видів і форм середньовічного мистецтва.
- Система живописного декору візантійського хрестово-купольного храму ІХ-XІ ст.
- Декоративно-прикладне мистецтво Візантії V-XV ст.
- Місто Константинополь як центр художнього життя Візантії періоду правління Юстиніана (6 ст.).
- Романський стиль в мистецтві країн середньовічної Європи, його типові та національні прояви.
- Основні принципи архітектурної конструкції готичного собору, її тектонічні та художні можливості.
Мистецтво Відродження
- Архітектура раннього Відродження. Формування нового типу світських та культових споруд. Творчість провідних архітекторів даного періоду.
- Скульптура раннього Відродження в Італії.
- Італійський живопис раннього Відродження, основні жанри, художні досягнення, провідні майстри.
- Монументальний живопис періоду Високого Відродження. Настінні розписи Рафаеля, Мікельанджело, Кореджо.
- Скульптурна і живописна творчість Мікельанджело.
- Творчий метод і напрямки діяльності Леонардо да Вінчі.
- Мистецтво Високого Відродження у Венеції. Художня своєрідність венеційської живописної школи.
- Мистецтво Відродження у Нідерландах. Ян ван Ейк – основоположник мистецтва Північного Ренесансу.
Західноєвропейське мистецтво 17 ст.
- Бароко як провідний стиль в архітектурі та образотворчому мистецтві Західної Європи 17 ст. Своєрідність художньої мови бароко.
- Творчість Лоренцо Берніні, основні архітектурно-скульптурні ансамблі та декораційні роботи майстра.
- Творчість Караваджо та її вплив на європейський живопис 17 ст.
- Живопис Голландії 17 ст. та його жанрова специфіка.
- Творчість Рембрандта. Змістова наповненість та художня мова його картин.
- Фламандська живописна школа 17 ст. Творчість П. Рубенса.
- Живопис Іспанії 17 ст. Колористичні особливості творів Д. Веласкеса.
- Художнє життя Франції ІІ-ї половини 17 ст. Особливості мистецтва королівського двору. Архітектурно-парковий ансамбль Версалю.
- Творчість Н. Пуссена, представника класицистичного напрямку у французькому малярстві 17 ст.
Зарубіжне мистецтво 18 ст.
- Рококо як стильовий напрям у французькому мистецтві першої половини 18 ст.
- Стиль класицизм у європейській архітектурі. Характерні композиційні і декоративні елементи споруд та їх типи.
- Французький живопис середини – другої половини 18 ст.
- Англійський живопис 18 ст., жанрова своєрідність, провідні митці.
- Творчість Ф.Гойї та її вплив на подальший розвиток західноєвропейського мистецтва.
Зарубіжне мистецтво 19 ст.
- Романтизм як провідний стильовий напрям у європейській художній культурі першої чверті ХІХ ст.
- Епоха реалізму у французькому малярстві середини ХІХ ст.
- Естетична програма та особливості живописної системи імпресіонізму.
- Постімпресіонізм у французькому малярстві кінця ХІХ – початку ХХ ст.
- Французька скульптура ХІХ ст. Творчість О.Родена.
ІІ питання. МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІН ХУДОЖНЬОГО ЦИКЛУ
- Мистецька освіта і методи викладання у Стародавньому Єгипті.
- Мистецька освіта і методи викладання в добу античності.
- Мистецька освіта і методи викладання у добу Середньовіччя.
- Мистецька освіта і методи викладання у добу Відродження.
- Академічна система мистецької освіти (XVII ст.).
- Мета і завдання викладання предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
- Зміст освіти з предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
- Функції вчителя предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
- Врахування вікових особливостей дітей у навчально-виховному процесі художньо-естетичного в сучасній українській школі.
- Складові навчально-виховного процесу з предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
- Методи навчання в процесі викладання предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
- Зміст чинних програм з предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
- Планування навчальної роботи з предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
- Підготовка вчителя до уроків з предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
- Типологія і структура уроків з предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
- Вимоги до сучасного уроку з предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
- Форми і методи позакласної та позашкільної роботи з предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
- Реалізація дидактичних принципів навчання на уроках предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
- Принципи і методи викладання мистецьких дисциплін за Борисом Неменським.
- Реалізація принципу виховуючого навчання на уроках предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
- Реалізація принципу науковості на уроках предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
- Реалізація принципу систематичності і послідовності навчання на уроках предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
- Реалізація принципу наочності на уроках художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
- Міжпредметні зв’язки на уроках художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
- Методика організації занять малювання з натури на уроках предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
- Методика організації занять з тематичного малювання на уроках предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
- Методика організації уроків сприймання мистецтва на уроках предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
- Методика організації занять з декоративно-прикладного мистецтва на уроках предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
- Дизайн в системі викладання предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
- Професійна орієнтація учнів на заняттях роботи з предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
- Принципи, функції і методи контролю за навчальною діяльністю в процесі викладання предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
- Форми і види контролю в процесі викладання предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
- Концептуальні засади загальної мистецької освіти України.
- Інноваційні художньо-педагогічні технології в процесі викладання предметів художнього циклу в сучасній українській школі.
- Сугестивні технології в процесі викладання предметів художнього циклу в сучасній українській школі.
- Інтегративні технології в процесі викладання предметів художнього циклу в сучасній українській школі.
- Проблемно-еврестичні технології в процесі викладання предметів художнього циклу в сучасній українській школі.
- Інтерактивні технології в процесі викладання предметів художнього циклу в сучасній українській школі.
- Ігрові технології в процесі викладання предметів художнього циклу в сучасній українській школі.
ІІІ питання. ЗАХИСТ ТВОРЧОЇ РОБОТИ.