Програмові вимоги до державного іспиту. Освітній рівень “бакалавр”

ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ

до комплексного державного іспиту спеціальності «Образотворче мистецтво» (2019 р.)

І питання: ІСТОРІЯ МИСТЕЦТВ

Мистецтво Стародавнього Сходу

  1. Скульптурний портрет в мистецтві Стародавнього Єгипту.
  2. Єгипетська храмова архітектура періоду Нового Царства.
  3. Мистецтво стародавніх народів на території Месопотамії (Шумер, Асірія, Вавілон).

Мистецтво Стародавньої Греції

  1. Кріто-Мікенська (егейська) культура. Художні особливості архітектури, образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва.
  2. Давньогрецька архітектура. Поняття ордера. Структура давньогрецького храму.
  3. Скульптура Стародавньої Греції періоду класики.
  4. Ансамбль афінського Акрополя і проблема архітектурно-скульптурного синтезу у давньогрецькому мистецтві.
  5. Епоха еллінізму як пізній етап у розвитку давньогрецької художньої культури.

Мистецтво Стародавнього Риму

  1. Основні типи архітектурних споруд у давньоримському монументальному будівництві.
  2. Портрет в мистецтві Стародавнього Риму, його еволюційні етапи.

Мистецтво Середньовіччя

  1. Роль християнства у становленні та розвитку художньої мови, основних видів і форм середньовічного мистецтва.
  2. Система живописного декору візантійського хрестово-купольного храму ІХ-XІ ст.
  3. Декоративно-прикладне мистецтво Візантії V-XV ст.
  4. Місто Константинополь як центр художнього життя Візантії періоду правління Юстиніана (6 ст.).
  5. Романський стиль в мистецтві країн середньовічної Європи, його типові та національні прояви.
  6. Основні принципи архітектурної конструкції готичного собору, її тектонічні та художні можливості.

 

Мистецтво Відродження

  1. Архітектура раннього Відродження. Формування нового типу світських та культових споруд. Творчість провідних архітекторів даного періоду.
  2. Скульптура раннього Відродження в Італії.
  3. Італійський живопис раннього Відродження, основні жанри, художні досягнення, провідні майстри.
  4. Монументальний живопис періоду Високого Відродження. Настінні розписи Рафаеля, Мікельанджело, Кореджо.
  5. Скульптурна і живописна творчість Мікельанджело.
  6. Творчий метод і напрямки діяльності Леонардо да Вінчі.
  7. Мистецтво Високого Відродження у Венеції. Художня своєрідність венеційської живописної школи.
  8. Мистецтво Відродження у Нідерландах. Ян ван Ейк – основоположник мистецтва Північного Ренесансу.

 

Західноєвропейське мистецтво 17 ст.

  1. Бароко як провідний стиль в архітектурі та образотворчому мистецтві Західної Європи 17 ст. Своєрідність художньої мови бароко.
  2. Творчість Лоренцо Берніні, основні архітектурно-скульптурні ансамблі та декораційні роботи майстра.
  3. Творчість Караваджо та її вплив на європейський живопис 17 ст.
  4. Живопис Голландії 17 ст. та його жанрова специфіка.
  5. Творчість Рембрандта. Змістова наповненість та художня мова його картин.
  6. Фламандська живописна школа 17 ст. Творчість П. Рубенса.
  7. Живопис Іспанії 17 ст. Колористичні особливості творів Д. Веласкеса.
  8. Художнє життя Франції ІІ-ї половини 17 ст. Особливості мистецтва королівського двору. Архітектурно-парковий ансамбль Версалю.
  9. Творчість Н. Пуссена, представника класицистичного напрямку у французькому малярстві 17 ст.

Зарубіжне мистецтво 18 ст.

  1. Рококо як стильовий напрям у французькому мистецтві першої половини 18 ст.
  2. Стиль класицизм у європейській архітектурі. Характерні композиційні і декоративні елементи споруд та їх типи.
  3. Французький живопис середини – другої половини 18 ст.
  4. Англійський живопис 18 ст., жанрова своєрідність, провідні митці.
  5. Творчість Ф.Гойї та її вплив на подальший розвиток західноєвропейського мистецтва.

Зарубіжне мистецтво 19 ст.

  1. Романтизм як провідний стильовий напрям у європейській художній культурі першої чверті ХІХ ст.
  2. Епоха реалізму у французькому малярстві середини ХІХ ст.
  3. Естетична програма та особливості живописної системи імпресіонізму.
  4. Постімпресіонізм у французькому малярстві кінця ХІХ – початку ХХ ст.
  5. Французька скульптура ХІХ ст. Творчість О.Родена.

ІІ питання. МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІН ХУДОЖНЬОГО ЦИКЛУ

  1. Мистецька освіта і методи викладання у Стародавньому Єгипті.
  2. Мистецька освіта і методи викладання в добу античності.
  3. Мистецька освіта і методи викладання у добу Середньовіччя.
  4. Мистецька освіта і методи викладання у добу Відродження.
  5. Академічна система мистецької освіти (XVII ст.).
  6. Мета і завдання викладання предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
  7. Зміст освіти з предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
  8. Функції вчителя предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
  9. Врахування вікових особливостей дітей у навчально-виховному процесі художньо-естетичного в сучасній українській школі.
  10. Складові навчально-виховного процесу з предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
  11. Методи навчання в процесі викладання предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
  12. Зміст чинних програм з предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
  13. Планування навчальної роботи з предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
  14. Підготовка вчителя до уроків з предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
  15. Типологія і структура уроків з предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
  16. Вимоги до сучасного уроку з предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
  17. Форми і методи позакласної та позашкільної роботи з предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
  18. Реалізація дидактичних принципів навчання на уроках предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
  19. Принципи і методи викладання мистецьких дисциплін за Борисом Неменським.
  20. Реалізація принципу виховуючого навчання на уроках предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
  21. Реалізація принципу науковості на уроках предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
  22. Реалізація принципу систематичності і послідовності навчання на уроках предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
  23. Реалізація принципу наочності на уроках художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
  24. Міжпредметні зв’язки на уроках художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
  25. Методика організації занять малювання з натури на уроках предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
  26. Методика організації занять з тематичного малювання на уроках предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
  27. Методика організації уроків сприймання мистецтва на уроках предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
  28. Методика організації занять з декоративно-прикладного мистецтва на уроках предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
  29. Дизайн в системі викладання предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
  30. Професійна орієнтація учнів на заняттях роботи з предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
  31. Принципи, функції і методи контролю за навчальною діяльністю в процесі викладання предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
  32. Форми і види контролю в процесі викладання предметів художньо-естетичного циклу в сучасній українській школі.
  33. Концептуальні засади загальної мистецької освіти України.
  34. Інноваційні художньо-педагогічні технології в процесі викладання предметів художнього циклу в сучасній українській школі.
  35. Сугестивні технології в процесі викладання предметів художнього циклу в сучасній українській школі.
  36. Інтегративні технології в процесі викладання предметів художнього циклу в сучасній українській школі.
  37. Проблемно-еврестичні технології в процесі викладання предметів художнього циклу в сучасній українській школі.
  38. Інтерактивні технології в процесі викладання предметів художнього циклу в сучасній українській школі.
  39. Ігрові технології в процесі викладання предметів художнього циклу в сучасній українській школі.

ІІІ питання. ЗАХИСТ ТВОРЧОЇ РОБОТИ.